Fregani şi nebuni

 Cînd am văzut prima dată un reportaj despre freegans mi-am spus că lumea e nebună. Absolut nebună. Freganii sînt ca veganii. Adică au ales un stil de mîncare/viaţă cu totul aparte şi nu neapărat sănătos. Oameni care au ce pune pe masă şi nu duc neapărat grija zilei de mîine, freganii aleg totuşi să mănînce numai pe gratis, ceea ce aruncă alţii (de aici free…). Mănîncă din gunoi, dar nu mănîncă gunoi. Cînd vine ora mesei, se îmbracă în haine „de lucru” şi se vîră prin tomberoane, de unde scot de toate. Carne, fructe, legume, delicatese, dulciuri, băuturi. Ajung să mănînce mai diversificat decît mulţi dintre noi, ăştia care halim pe bani de prin supermarketuri. Ăia-s oameni deştepţi – şi cu principii!

Dar cînd am văzut ce adună de prin tomberoanele altora, ce nici cu gîndul nu gîndeşti, alimente în stare perfectă, întregi-întreguţe, cu ambalajul intact, în interiorul datei de valabilitate, cînd am văzut ce aruncă oamenii la gunoi din cine ştie ce motive cretine, cînd alţii de-ai lor nu ştiu azi dacă vor avea mîncare mîine, cînd altora le mor cu coastele pe-afară copiii, bătrînii, vitele, cînd altora le beau muştele apa din ochi că n-au putere să se mai apere, cînd am văzut ce aruncă oamenii cînd toate astea, abia atunci că mi-am spus că lumea e nebună. Absolut nebună. Şi merită să i se întîmple multe lucruri urîte.

4 responses to “Fregani şi nebuni

  1. Şi ceea ce aruncă oamenii e nimic pe lângă ceea ce aruncă marile supermarket-uri….

  2. pe de alta parte… aveti idee cat costa sa pui unui etiopian o farfurie cu pasat in brate?

  3. cred că farfuriile cu păsat sînt doar pentru liniştirea unor conştiinţe. cred că altele îi trebuie Africii negre.

  4. Chiar ca a innebunit lumea ! In loc sa se arunce atatea, mai bine ar fi colectate si duse in Africa si in alte zone unde nu ajung mancarea si bauturile racoritoare sau cu vitamine…

Lasă un răspuns

